UGT INFORMA. COMPETÈNCIA DIGITAL DOCENT INFORMACIÓ I ACCÉS.

Inscripció del 29 de juliol al 8 de setembre del 2025 per OVIFOR
Confirmació del 10 al 16 de setembre de 2025 per OVIFOR
Impartició del curs del 26 de setembre al 20 d’octubre del 2025

Els requisits per a poder participar en aquesta edició seran els següents:

• 1. Ser personal docent que complisca amb les condicions objecte de la resolució de 7 de novembre de 2023, de la Direcció General de PersonalDocent, de la Conselleria d’Educació, Universitats i Ocupació per la qual es regula el procediment per a l’acreditació de la competència digitaldocent.

• 2. Tindre acreditat un nivell B1 en Competència Digital Docent que conste com efectivament reconegut i registrat en l’historial formatiu d’aquestaConselleria.

• 3. No tindre acreditat un nivell B2 en Competència Digital Docent o superior.

El procés de selecció de participants en aquesta edició es durà a terme conforme al següent procediment:

• 1. Una vegada completada l’avaluació de les sol·licituds, els participants que complisquen amb els requisits establits podran confirmar la seua participació ies procedirà a l’exclusió d’aquelles sol·licituds que no complisquen requisits.

• 2. Després de la fase de confirmació, es generarà un llistat de participants confirmats, ordenat cronològicament d’acord amb la data i hora derecepció de la seua inscripció.

• 3. Si el nombre de participants confirmats se superior al nombre de places, es realitzarà un sorteig amb participació de les organitzacions sindicalsen la reunió extraordinària de la comissió d’acreditació de la competència digital docent per a determinar el número d’inici de l’assignació deplaces.

• 4. El número obtingut en el sorteig determinarà el participant inicial per a l’assignació de places. En cas que s’esgote el llistat abans de completar les places disponibles, el procés continuarà des de l’inici del llistat fins a completar l’assignació.

Observacions:

• Per a la certificació i la seua posterior acreditació de la formació específica d’acreditació en competència digital docent, nivell B2, serà necessari fer lliurament de totes les activitats proposades, així com rebre una valoració positiva en funció dels criteris publicats en la guia didàctica del curs publicada en el mòdul inicial.

• El personal funcionari de cossos docents de la Comunitat Valenciana adscrit als organismes educatius de les diferents Conselleries, l’Administració general de l’Estat, en serveis especials, en programes de l’Acció Educativa Espanyola en l’Exterior o en el Ministeri d’Educació i Formació Professional i en altres administracions públiques, inspectores i inspectors d’Educació de la Conselleria d’Educació, Universitats i Ocupació i alliberats sindicals, tindran una reserva de places que no podrà superar, en cap cas, un deu per cent del total oferit.

Competència digital docent

L’entorn digital ha esdevingut un espai clau per viure, aprendre, relacionar-se i gaudir del temps lliure. Per això, és essencial que els professionals de l’educació coneguen les recomanacions europees sobre les competències clau per a l’aprenentatge permanent. La competència digital no només implica dominar dispositius i aplicacions, sinó també utilitzar-los pedagògicament de manera responsable, inclusiva i segura. Es promou la col·laboració, el respecte, la protecció de dades i la intimitat. Davant els canvis socials i educatius, els docents han d’adquirir noves competències digitals, i per això s’ha creat el Marc de Referència de la Competència Digital Docent (DigCompEdu), que actua com a guia per a aquest procés.

 Marc de Referència de la Competència Digital Docent (DigCompEdu).

         Este tràmit estarà disponible de manera permanent en la plataforma OVIDOC

         Este tràmit estarà disponible de manera permanent en la plataforma OVIDOC

La Subdirecció General de Formació del Professorat de la Conselleria d’Educació, Cultura, Universitats i Ocupació oferix una nova sèrie de cursos per a acreditar la Competència Digital Docent (CDD) dins dels estàndards del Marc de Referència dirigida al personal docent dels centres sostinguts amb fons públics.

Els enllaços d’inscripció als diferents cursos s’habilitaran en aquesta web:

Per a inscriure’s en el curs d’acreditació B1 no és necessari tenir l’A1 o l’A2 de Competència Digital Docent.

  • Pla Digital Educatiu
  • Des de l’INTEF , a fi de complementar el text publicat en el BOE oferint un suport que facilite la comprensió i interpretació de l’aplicació pràctica del MRCDD, es presenta l’informe de la ponència dependent del Grup de Treball de Tecnologies de l’Aprenentatge que va elaborar el marc, en el qual s’inclouen explicacions de cadascuna de les àrees i competències, així com exemples dels indicadors en diferents tipus d’ensenyaments i etapes educatives.
  • Correu: acreditacio_cdd@gva.es

RESOLUCIÓ de 5 de juny de 2024, de la Secretaria Autonòmica d’Educació, per la qual es convoca un concurs per a la provisió durant un curs, en règim de comissió de servicis, de places de mentories digitals per a l’acompanyament i suport del Pla digital de centre i de la capacitació d’aules digitals interactives de la Comunitat Valenciana, dins dels programes «#CompDigEdu» i «#EcoDigEdu».

Conselleria ha informat que s’han incorporat 202 persones més acreditades amb els nivells de CDD B1 i B2 al llistat definitiu després de revisar les reclamacions generades enfront del llistat provisional.

Quant a altres esmenes realitzades per UGT:

  • Hi ha centres que a través del PAF no han votat per la realització de la formació del B1 en CDD que s’està oferint, però hi ha professorat que sí que està interessat. Aleshores, estudiar la possibilitat de cursar el nivell en altres centres que s’hi formen. Conselleria ho veu complicat, però viable. Analitzarà la forma de poder organitzar-ho.
  • Hui es publicarà la relació de participants definitius per cursar la formació en línia del nivell b1 de CDD.
  • Continuïtat de la formació en CDD pel professorat interí que inicie la formació al centre educatiu a través del PAF i cesse. S’enviaran instruccions perquè siga viable.
  • Acreditació d’ofici a les coordinacions de seccions d’EOI.
  • Estudiar els casos de reconeixement i acreditació en CDD del personal docent de l’especialitat 3A5 de Mecanitzat i Manteniment de Màquines, 5L1 Tecnologies Aplicades a la Dansa i el de Joieria.
  • Realització de les proves específiques d’acreditació. Estan elaborant-les però sense data exacta igual que la resolució per obtenir l’acreditació dels nivelles C1 i C2.
  • UGT també ha preguntat sobre l’aplicatiu OVIDOC i l’actualització de les pestanyes on es comprovaven les àrees assolides. L’administració, ben aviat, ho tornarà a publicar.

UGT Ensenyament PV veu insuficient l’oferta formativa dels diferents nivells de Competència Digital Docent i insta a la Conselleria a ofertar les places necessàries per garantir la formació del personal docent que ho requereisca. A més, considerem que és una oferta fora de temps, ja que per al Concurs de Trasllats d’aquest any no es podrà acreditar.