UGT denuncia la reducció retributiva injusta del professorat mutualista de MUFACE a partir del dia 91 de baixa mèdica

UGT exigeix garantir el 100 % del salari al professorat valencià de MUFACE durant la baixa mèdica

UGT Ensenyament PV denuncia la situació d’injustícia i greuge econòmic que pateix el professorat valencià adscrit a MUFACE quan supera els 90 dies d’incapacitat temporal (IT), moment en què es produeix una reducció automàtica i significativa de les retribucions.

El sindicat considera inadmissible que una baixa mèdica per malaltia o accident, degudament acreditada i totalment aliena a la voluntat del professorat, comporte una penalització econòmica que colpeja els ingressos precisament en un moment de màxima vulnerabilitat personal i familiar. Aquesta retallada salarial suposa un greu retrocés en la protecció social del professorat i atempta contra la seua dignitat professional.

UGT recorda que la incapacitat temporal és una situació legalment protegida i denuncia que la reducció salarial a partir del dia 91 per al professorat mutualista de MUFACE constitueix un tracte desigual i discriminatori respecte d’altres col·lectius d’empleats públics i d’altres comunitats autònomes, sense justificació objectiva.

En aquest sentit, UGT assenyala que Castella-la Manxa, Múrcia, Catalunya, Astúries, Andalusia i Cantàbria ja han subscrit acords per a garantir el 100 % de les retribucions del personal docent adscrit a MUFACE durant tota la baixa mèdica, assumint les administracions autonòmiques la diferència econòmica corresponent.

Per contra, el Govern valencià manté una actitud de bloqueig i manca de voluntat política que perpetua el maltractament institucional al professorat de l’escola pública, acumulant ja quasi dues dècades d’incompliments sociolaborals i retributius.

Per tot això, UGT exigeix a la Generalitat Valenciana l’adopció immediata de mesures que posen fi a aquesta penalització econòmica injusta, mitjançant la negociació urgent d’un acord que garantisca el manteniment del 100 % del salari al professorat de MUFACE durant tota la incapacitat temporal. El sindicat reclama igualment que aquesta mesura s’incorpore a l’Acord Sociolaboral i Retributiu pendent des de 2007 i adverteix que no descarta intensificar les mobilitzacions si no hi ha respostes.