UGT, CSIF, CCOO i STEPV convoquen manifestacions el 28 de febrer i vaga educativa el 31 de març

També anuncien que mantenen la proposta de vaga indefinida a maig

Aquest matí els quatre sindicats han convocat roda de premsa per explicar els motius de les mobilitzacions convocades. En concret, manifestacions a Alacant, València i Castelló aquest dissabte 28 de febrer a les 12h i vaga educativa el pròxim 31 de març.

Els motius pels quals s’han convocat aquestes noves mobilitzacions és la inexistència de compromisos reals per part de la Conselleria d’Educació de concretar el calendari de negociacions de la plataforma reivindicativa sindical, ja que la Conselleria s’ha limitat a proposar l’inici de les negociacions per a millorar les condicions laborals en el mes de març, sense dates ni concrecions dels temes a negociar.

Per a STEPV, CSIF, CCOO i UGT, convocants de les mobilitzacions, la Conselleria està dilatant en el temps l’inici d’aquestes negociacions que ja s’haurien d’haver iniciat. Per això els sindicats han convocat les mobilitzacions següents:

  • Manifestacions a Alacant, València i Castelló dissabte 28 de febrer a les 12h.
  • Vaga educativa el proper dimarts 31 de març.
  • Manteniment de la proposta de vaga indefinida a partir del mes de maig.

D’altra banda, els sindicats convocants de les mobilitzacions consideren que la negociació col·lectiva s’està deteriorant perquè no veuen una voluntat de negociació real per part de l’administració, com s’ha evidenciat avui mateix respecte al calendari escolar, per posar només un exemple.

STEPV, CSIF, CCOO i UGT animen el conjunt del professorat a participar massivament de les accions convocades per aconseguir èxits en la negociació de les millores salarials i laborals plantejades.

MANIFEST:
Per millors condicions salarials i laborals!

Negociació immediata!

Aquest curs 2025/2026 els sindicats STEPV, CSIF, CCOO i UGT han iniciat un procés de mobilitzacions que ha arrancat el compromís de la nova Consellera d’Educació, M. Carmen Ortí, d’incloure les peticions sindicals en el calendari de negociació del que queda de curs.

Tanmateix, no tenim encara un calendari concret, més enllà d’un compromís d’iniciar les negociacions de les condicions laborals en març, sense data i sense concretar quins temes negociarem.

Tot i ser un pas necessari és insuficient, perquè no tenim garanties encara que la Conselleria acceptarà les propostes sindicals en les meses de negociació que encara ni tan sols tenen data d’inici.

Aquesta mateixa setmana, la Conselleria ha denunciat l’acord de professorat interí sense ni tan sols convocar als sindicats a mesa sectorial, ha fet una proposta sobre calendari escolar per declarar lectiu Nadal i Pasqua, que enfrontarà professorat i famílies i ha restringit el currículum de Valencià només a autors i autores valencians: qui és la Conselleria per dir-nos quins autors i autores han d’estudiar els nostres alumnes?

I mentrestant, els centres educatius continuen sense el professorat d’atenció educativa que necessiten els nostres alumnes; les infraestructures educatives, especialment les de la zona afectada per la dana, continuen abandonades; i el professorat no té ni data per començar les negociacions de les seues condicions laborals.

Davant d’aquesta situació, STEPV, CSIF, CCOO i UGT ens comprometem a continuar mobilitzant el professorat  fins que la Conselleria atenga les nostres propostes.

Perquè reivindiquem el que ens pertany, ni més ni menys: millores salarials i de condicions laborals. Reivindiquem un salari digne. Reivindiquem unes ràtios més baixes, la reversió de les retallades de les plantilles docents i la dotació del professorat i del personal d’atenció educativa i d’administració i serveis necessari per atendre millor el nostre alumnat. Reivindiquem unes instal·lacions dignes, segures i adaptades a una climatologia canviant. Reivindiquem l’eliminació de la burocràcia innecessària i de la sobrecàrrega de feina per centrar-nos en la docència i en l’atenció del nostre alumnat. Reivindiquem que es potencie el valencià i que no es retalle el seu currículum.

Per tot això, exigim a la Conselleria d’Educació i al govern valencià, que se sente a negociar de forma immediata per:

  • Recuperar el poder adquisitiu perdut, les pagues extra completes, i una clàusula de revisió salarial d’acord amb els increments de l’IPC. No podem tolerar ser el territori pitjor pagat de tot l’estat.
  • Rebaixar les ràtios d’alumnat per evitar la sobrecàrrega de feina i permetre una atenció el més individualitzada possible, tal i com exigeix la normativa.
  • La recuperació del professorat retallat en aplicació de la nova ordre de plantilles que ha substituït els acords signats per tots els sindicats en 2023. El professorat d’FP i de FPA ha patit especialment aquesta retallada, que se suma a la que van patir les EOI i els conservatoris fa dos cursos.
  • La cobertura immediata de totes les places, vacants i substitucions, tant de professorat com del personal d’Atenció Educativa i d’Administració i Serveis. És intolerable que el nostre alumnat no tinga el seu professorat al complet de forma immediata, ni que l’administració tarde mesos en cobrir les vacants i substitucions del PAE i PAS, perquè  deteriora l’atenció a l’alumnat i sobrecarrega la resta del personal.
  • Recuperar la dotació pressupostària de 121 milions d’euros retallada en infraestructures educatives i en el Pla Edificant. A més, és important la rehabilitació i reconstrucció dels centres educatius afectats per la DANA.
  • Reclamem millores a l’ensenyament en valencià.
  • Millor classificació i reconeixement professional per a les companyes dels col·lectius que conformen el Personal d’Atenció Educativa (educadores d’educació infantil, d’educació especial, fisioterapeutes, treballadores socials, Tècnics en Interpretació de llengua de signes,…) i el Personal d’Administració i Serveis (tant personal C1 i C2, com els enquadrats dintre de les APF).
  • Reclamem, per tot això, una inclusió real i efectiva del nostre alumnat, que passa per la dotació adequada de personal i pels recursos materials necessaris.
  • Reclamem la retirada de totes les normatives que no compten amb el suport sindical com el calendari escolar o el currículum i el manteniment i millora de l’acord de professorat interí.

La Conselleria ha d’escoltar el clam del professorat i de tota la comunitat educativa que exigeix millores en el sistema educatiu. I, per això, advertim que el pròxim 31 de març hi haurà vaga educativa i, al maig, si no hi ha resposta favorable en les negociacions, el curs s’acaba!

Imagen de UGT Servicios Públicos

UGT Servicios Públicos

UGT Servicios Públicos es una federación de UGT dedicada a defender los derechos e intereses de los trabajadores de los servicios públicos de España.