ASSUMPTE: SOBRE L’ELECCIÓ DELS HORARIS EN INSTITUTS, SECCIONS DE SECUNDÀRIA I CENTRES INTEGRATS DE FORMACIÓ PROFESSIONAL
Des d’UGT Serveis Públics PV hem sol·licitat que, per a l’elecció dels horaris del pròxim curs 2025/2026, la Conselleria actualitze el criteri, el valor i la interpretació que s’ha de donar a l’antiguitat del funcionariat, per tal d’evitar problemes en aquest sentit.
Estudiant la norma, i d’acord amb la Directiva Europea 1999/70/CE del Consell, de 28 de juny de 1999, relativa a l’Acord marc de la CES, la UNICE i el CEEP sobre el treball de duració determinada («DOCE» núm. 175, de 10 de juliol de 1999, pàgines 43 a 48) i la seua interpretació i aplicació per part dels diferents tribunals de justícia, començant pel TJUE, han de considerar iguals tots els serveis i el treball prestat que acredite el professorat, siguen o deriven d’una relació laboral, estatutària o funcionarial de caràcter estable, permanent o de carrera, o de relacions laborals i funcionarials de caràcter temporal o interí.
Així ho estableix també la STS del TS, Sala Tercera, Sentència 1.081/2022, de 21 de juliol de 2022, directament aplicable en els concursos de trasllats docents, en el seu fonament jurídic cinqué:
La valoració dels serveis prestats com a funcionari de carrera, personal fix, i com a funcionari interí o personal de duració determinada, no poden ser objecte de valoració diferent, ja siga obviant el treball desenvolupat pels funcionaris interins, ja siga conferint-los una puntuació menor, sempre que es referisquen als mateixos llocs de treball mitjançant la realització de les mateixes o assimilades funcions. La solució contrària suposaria incórrer en un tracte discriminatori que prohibeix la Directiva 1999/70/CE del Consell, de 28 de juny de 1999, segons la jurisprudència del TJUE en els termes exposats en el fonament anterior.
Per tant, l’única modificació que s’ha de realitzar és canviar la interpretació que s’ha de donar al terme “funcionariat de carrera” i interpretar-lo amb el concepte de “funcionariat” sense qualificatius, com s’està fent en tots els processos administratius de personal docent, per exemple en el concurs general de trasllats, després de la sentència del TS que hem citat més amunt.
Per a tal efecte, des d’UGT Ensenyament Serveis Públics PV instem a la Conselleria que publique i actualitze la normativa relacionada amb l’elecció dels horaris.