Davant la reiterada negativa de Conselleria de donar-nos simplement una data per a reunir-nos i adaptar la JUBILACIÓ PARCIAL a la nova normativa laboral, hem decidit alçar-nos de la taula de la Comissió de Seguiment i no tractar cap tema més fins que s’aborde el concernent a la JUBILACIÓ PARCIAL Ja està bé de maltractar, ignorar i menystindre als professionals de la Concertada!!
El Director General de Centres ens presenta el projecte de la Resolució del Calendari Escolar per al curs 25/26
Des d’UGT proposem que Educació Infantil, Educació Primària, Educació Secundària Obligatòria, Batxillerat, Formació Professional, Grau Bàsic, Grau Mitjà i Grau Superior s’inicien el 12 de setembre de 2025 i finalitze el 19 de juny de 2026. Sol·licitem a la Conselleria que tinga en compte el canvi climàtic per a adaptar les aules de manera sostenible complint així la normativa respecte a les temperatures en els centres de treball.
Els períodes de vacances d’aquest curs escolar seran els següents:
– Vacances de Nadal: des del 23 de desembre de 2025 al 6 de gener de 2026, tots dos inclusivament.
– Vacances de Pasqua: des del 2 del 13 de 2026, tots dos inclusivament.
Durant aquest curs escolar no seran lectius els dies festius següents:
-9 d’octubre, Dia de la Comunitat Valenciana
– 8 de desembre, Dia de la Immaculada Concepció
– 19 de març, San José
– 1 de maig, Dia Internacional de Treball.
Els Ajuntaments podran proposar com no lectius fins a un màxim de 3 dies
Amb la proposta d’UGT ixen 178 dies lectius sense comptar els tres de festivitats locals, amb el que quedarien 175 dies lectius tal com marca la LOMLOE
Torn obert de paraula
Des d’UGT, instem aquesta Conselleria en el seu conjunt i especialment a aquesta DG de Centres a abordar l’Ordre de Pagament Delegat, la negociació de plantilles (ja va per a dos anys simplement demanant un calendari de negociació amb els temes candents i sempre obtenim la callada per resposta) i per descomptat, que no continuen donant-nos llargues amb la nova jubilació parcial i s’asseguen a abordar el tema tal com arreplega l’acord en cas que canviara la legislació laboral, fet que ha ocorregut. I tot això per a dignificar el treball, ofici i bon fer de les i els docents.
Al seu torn, li instem que rectifiquen el publicat en la circular de centres del mes d’abril sobre el solapament de les vacances amb una IT. Li recordem que la Conselleria d’Educació entra en contradicció amb l’Estatut dels Treballadors (ET) perquè l’Estatut dels Treballadors no explicita l’obligatorietat de gaudir aquest període de vacances solapades justament “l’endemà” d’haver acabat la situació que les va impedir o les va interrompre com sí que diu la circular del mes d’abril enviada als centres per Conselleria. A més, el ET especifica que aquest període es pot gaudir en un nou període distint, fins i tot fora de l’any natural al qual corresponen, sempre que no hagen transcorregut més de 18 mesos des del final de l’any en ell que es van originar.
Comisión de seguimiento 20-5-2025. Resolución por la que se fija el calendario escolar
Ante la reiterada negativa de Conselleria de darnos simplemente una fecha para reunirnos y adaptar la JUBILACIÓN PARCIAL a la nueva normativa laboral, hemos decidido levantarnos de la mesa de la Comisión de Seguimiento y no tratar ningún tema más hasta que se aborde lo concerniente a la JUBILACIÓN PARCIAL ¡¡Ya está bien de maltratar, ignorar y ningunear a los profesionales de la Concertada!!
El Director General de Centros nos presenta el proyecto de la Resolución del Calendario Escolar para el curso 25/26
Dese UGT proponemos que Educación Infantil, Educación Primaria, Educación Secundaria Obligatoria, Bachillerato, Formación Profesional, Grado Básico, Grado Medio y Grado Superior se inicien el 12 de septiembre de 2025 y finalice el 19 de junio de 2026. Solicitamos a la Conselleria que tenga en cuenta el cambio climático para adaptar las aulas de forma sostenible cumpliendo así la normativa respecto a las temperaturas en los centros de trabajo.
Los períodos de vacaciones de este curso escolar serán los siguientes:
- Vacaciones de Navidad: desde el 23 de diciembre de 2025 al 6 de enero de 2026, ambos inclusive.
- Vacaciones de Pascua: desde el 2 de al 13 de 2026, ambos inclusive.
Durante este curso escolar no serán lectivos los días festivos siguientes:
- 9 de octubre, Día de la Comunitat Valenciana
- 8 de diciembre, Día de la Inmaculada Concepción
- 19 de marzo, San José
- 1 de mayo, Día Internacional de Trabajo.
Los Ayuntamientos podrán proponer como no lectivos hasta un máximo de 3 días
Con la propuesta de UGT salen 178 días lectivos sin contar los tres de festividades locales, con lo que quedarían 175 días lectivos tal y como marca la LOMLOE
Turno abierto de palabra
Desde UGT, instamos a esta Conselleria en su conjunto y en especial a esta DG de Centros a abordar la Orden de Pago Delegado, la negociación de plantillas (ya va para dos años simplemente pidiendo un calendario de negociación con los temas candentes y siempre obtenemos la callada por respuesta) y por supuesto, que no sigan dándonos largas con la nueva jubilación parcial y se sienten a abordar el tema tal y como recoge el acuerdo en caso de que cambiase la legislación laboral, hecho que ha ocurrido. Y todo ello para dignificar el trabajo, oficio y buen hacer de las y los docentes.
A su vez, le instamos a que rectifiquen lo publicado en la circular de centros del mes de abril sobre el solapamiento de las vacaciones con una IT. Le recordamos que la Conselleria de Educación entra en contradicción con el Estatuto de los Trabajadores (ET) porque el Estatuto de los Trabajadores no explicita la obligatoriedad de disfrutar este período de vacaciones solapadas justamente “al día siguiente” de haber terminado la situación que las impidió o las interrumpió como sí dice la circular del mes de abril enviada a los centros por Conselleria. Además, el ET especifica que este periodo se puede disfrutar en un nuevo período distinto, incluso fuera del año natural al que corresponden, siempre y cuando no hayan transcurrido más de 18 meses desde el final del año en él que se originaron.