Comissió de Treball 27/01/2026: JUBILACIÓ PARCIAL

La Direcció General de Centres (DGC) ha desestimat la proposta presentada per sindicats i patronals.

La DGC pretenia condicionar la jubilació parcial de manera EXCLUSIVA a la Borsa de Recol·locació; és a dir, que les persones rellevistes havien de pertànyer obligatòriament a aquesta borsa, impedint la jubilació parcial si no existia personal disponible en ella.
Aquesta condició ja existeix i està vigent, però no és operativa, ja que no hi ha suficients perfils ni personal en la Borsa de Recol·locació per a cobrir totes les jubilacions parcials.
Des d’UGT hem aconseguit que la Direcció General de Centres accepte vincular la jubilació parcial a la Borsa de Recol·locació de manera PREFERENT, permetent també la contractació de personal del mercat lliure quan siga necessari.
A partir d’aquest avanç, les organitzacions patronals i sindicals hem realitzat aportacions tècniques i de millora, que hauran d’incorporar-se a l’esborrany d’Acord presentat per Conselleria. Així mateix, ens hem emplaçat a una nova reunió per a continuar la negociació.

UGT Ensenyament, el sindicat que més creix gràcies a tu. Sempre al teu costat

Comisión de Trabajo:  JUBILACIÓN PARCIAL

 La Dirección General de Centros (DGC) ha desestimado la propuesta presentada por sindicatos y patronales.

La DGC pretendía condicionar la jubilación parcial de forma EXCLUSIVA a la Bolsa de Recolocación; es decir, que las personas relevistas debían pertenecer obligatoriamente a dicha bolsa, impidiendo la jubilación parcial si no existía personal disponible en ella.

Esta condición ya existe y está vigente, pero no es operativa, ya que no hay suficientes perfiles ni personal en la Bolsa de Recolocación para cubrir todas las jubilaciones parciales.

Desde UGT hemos logrado que la Dirección General de Centros acepte vincular la jubilación parcial a la Bolsa de Recolocación de forma PREFERENTE, permitiendo también la contratación de personal del mercado libre cuando sea necesario.

A partir de este avance, las organizaciones patronales y sindicales hemos realizado aportaciones técnicas y de mejora, que deberán incorporarse al borrador de Acuerdo presentado por Conselleria. Asimismo, nos hemos emplazado a una nueva reunión para continuar la negociación.

UGT Ensenyament, el sindicat que més creix gràcies a tu. Sempre al teu costat