UGT Serveis Públics d’Ensenyament ha reclamat a la Conselleria d’Educació una ampliació del termini per a la presentació de la documentació acreditativa en el procediment selectiu d’ingrés al Cos de Mestres, després de la publicació dels llistats provisionals de persones admeses i excloses.
El sindicat denuncia que el termini actual de 10 dies hàbils per a reclamar i esmenar errors, així com l’exigència que tota la documentació estiga acreditada amb data límit 26 de novembre de 2025, suposa una limitació injustificada per a moltes persones aspirants, especialment tenint en compte que les proves selectives no s’iniciaran fins a partir de l’1 de setembre.
UGT considera que esta situació genera desigualtats reals entre aspirants, ja que molts d’ells es troben en procés d’obtenció de titulacions, certificats de competència lingüística en valencià, resolucions d’equivalència de títols estrangers o altres documents administratius que depenen de terminis aliens a la voluntat de la persona interessada.
Per aquest motiu, UGT exigeix que es permeta aportar la documentació acreditativa pendent fins, almenys, el mes de maig, sempre abans de l’inici efectiu de les proves, sense que això altere el normal desenvolupament del procés selectiu. El sindicat recorda que esta mesura ja s’ha aplicat en altres processos selectius i que és plenament compatible amb els principis d’igualtat, mèrit i capacitat.
A més, UGT adverteix que el manteniment dels terminis actuals pot comportar un augment innecessari d’exclusions, amb la consegüent pèrdua de personal qualificat per al sistema educatiu públic, en un context en què resulta imprescindible garantir la màxima participació i transparència en l’accés a la funció pública docent.
Finalment, UGT continuarà traslladant esta reivindicació a la Mesa Sectorial d’Educació





