València, Castelló, Alacant, Elx i Alcoi s’han tornat a tenyir de roig per a celebrar un Primer de Maig marcat per la necessitat de defendre les conquestes socials, la posada en valor d’assoliments aconseguits i treballar per a millorar el futur de les persones treballadores amb reptes per davant com la reducció de la jornada laboral, la millora dels salaris, garantir l’accés a la vivenda, en unes marxes on a més s’han recordat a les 228 víctimes de la Dana i s’ha exigit que es depuren responsabilitats dins del Consell.
La marxa se celebra enguany baix el lema “Protegir les conquestes, guanyar futur”’ ha comptat amb la presència entre altres de la delegada del Govern, Pilar Bernabé; de la diputada per Compromís en el Congrés, Agueda Micó; de l’expresident de la Generalitat Ximo Puig; i el comissionat del Govern per a la reconstrucció, José María Ángel, entre altres dirigents. La ministra de Ciència i secretària general dels socialistes valencians, Diana Morant, i el síndic de Compromís en Les Corts, Joan Baldoví van estar presentes en la marxa d’Alacant.
En la seua intervenció, el secretari Genenral d’UGT-PV, Tino Calero, ha defés potenciar el sector industrial i afrontar els reptes que comporta la intel·ligència artificial, a més de lluitar contra la discriminació i defendre el valencià, i ha demanat, a més, que s’aplique la llei de vivenda en la Comunitat Valenciana. Calero a més, ha tingut paraules de record per a les víctimes de la Dana, assenyalant que “el passat 29 d’octubre vam patir el negacionismo climàtic” i ha tingut un record “a les 228 valencianes i valencians que no estan hui ací (…) exigint conéixer la veritat de la gestió de l’emergència.”
Per la seua part a Alacant, la ministra Morant ha defensat el paper dels sindicats, afirmant a més que la setmana entrant s’aprovarà en el Consell de Ministres la llei per a reduir la jornada laboral i ha defensat el paquet de mesures del Govern en resposta als aranzels enfront del PP.
Este 1 de maig tornem a eixir al carrer per a consolidar els drets aconseguits i plantejar nous reptes. Perquè volem plena ocupació, volem la reducció de la jornada i són necessaris millors salaris.
Per tot això este 1r de maig eixirem a manifestar-nos per a protegir les conquestes i guanyar futur. Acudeix!
MANIFESTACIONS:
València: 11h Pl Sant Agustí
Alacant: 11.30h Escalinates de Jorge Juan
Castelló: 11h Pl dels Aules
Elx: 11h Pl de Barcelona
Alcoi: 11h Avinguda Albereda
