UGT amb la Comissió Permanent de la Junta de Personal Docent es reuneix amb la Direcció Territorialde València. L’objectiu ha sigut tractar totes les resolucions aprovades al Ple de la passada JPDNU celebrada el passat dia 31 de març. Cal exposar que les resolucions presentades per UGT van ser aprovades per unanimitat:
1.Per unes plantilles dignes en Formació Professional.
Aquesta resolució es farà arribar a la Direcció General d’FP.
2.Pel manteniment de les prioritats en els grups de difícil Cobertura.
Gràcies a la nostra reivindicació ens han confirmat que es mantindran com fins ara.
3. Seguiment dels centres afectats per la DANA,
Per una altra banda, i continuant amb el compromís de fer un seguiment de l’evolució dels centres afectats per la DANA, UGT ha tornat a recordar la problemàtica dels menjadors, especialment, la dels centres acollidors on encara no s’han abonat les despeses de menjador de l’alumnat d’acollida i també la problemàtica dels retards dels autobusos en alguns centres.
A més, es continua fent el seguiment de les evolucions d’altres aspectes que UGT també va demanar als anteriors Plens de la JPDNU per garantir les millors situacions educatives als centres educatius dels municipis afectats, INSTANT a la Conselleria a:
• Menys rigidesa en els assumptes que han de veure en els menjadors i que es paguen a tots els encarregats dels menjadors, directors i secretaris dels centres, ja que desenvolupen les seues tasques de menjadors encara que estan acollits i alguns no estaven cobrant.
• Que les substitucions dels centres afectats es realitzen amb la prioritat que es va acordar.
• Demanem també més professorat de suport Dana per fer desdobles en aules amb ràtios elevades. En aquest sentit, només es va enviar un mestre per centre per als equips directius on hi ha dos centres: centre acollidor i centre acollit. Pensem que és insuficient i cal donar resposta a les necessitats reals dels centres.
•Des d’UGT considerem realment urgent la rehabilitació els centres educatius afectats i dels voltants com més aviat millor. Continuen sent espais perillosos i necessiten seguretat i tornar a la normalitat de manera immediata.
• Reclamem que ens mantinga informat al sindicat de les evolucions de les obres i quins centres i en quins terminis s’incorporaran als seus centres adscrits, a més, del temps aproximat d’acolliment a l’altres centres o temps de docència a les aules prefabricades.
• Finalment, UGT insisteix que, per al curs 2025-2026, la Conselleria d’Educació hauria de garantir el nombre d’unitats de tots els centres afectats perquè alguns han perdut matrícula i així garantir la tornada a la normalitat que existia abans de la Dana. Recordem que l’arranjament escolar 2025-2026 actualment està publicat amb caràcter provisional fins a l’11 d’abril que venç el termini d’al·legacions per part dels Consells Escolar Municipal i ajuntaments i que cal garantir el manteniment de les unitats.
La Permanent de la JPDNU ha sol·licitat una reunió amb Rafa Fresquet (responsable de l’arranjament escolar) per tal de traslladar-li les nostres peticions abans que es publique l’arranjament definitiu.
INFORMACIÓ SOBRE LES PRÒXIMES ADJUDICACIONS:
També ens han informat de les adjudicacions contínues d’aquest dijous 10 d’abril, les places oferides serien 20 places vacants de l’acord de plantilles (PT i AiL) i 250 places vacants de PROA+. Aquestes places serien per començar el 5 de maig.
Reclamen a la Conselleria que deixen participar al professorat que cesse abans del 5 de maig igual que en les festes de Nadal.