UGT es posiciona a favor de la reivindicació dels opositors que demanen la revisió urgent dels exàmens previs per a acreditar el requisit lingüístic
- tamaño de la fuente disminuir el tamaño de la fuente aumentar tamaño de la fuente
- Publicado en Ensenyament Públic
- Visto 859 veces
- Imprimir
Tan sols han aprovat la prova del C1 de Valencià un 20%, la qual cosa deixa fora de l'oposició a uns 600 professors, que no poden revisar l'examen abans del 26 de juny, data d'examen de l'oposició.
UGT planteja dues possibles solucions davant aquest problema: que en aquesta convocatòria la revisió es realitze amb caràcter urgent, en tot cas abans del 26 de juny perquè puguen accedir a l'oposició, i l'altra és que per a futures convocatòries, es puga seguir el procés, condicionadament, a resultes de la revisió de l'examen.
Des d'UGT considerem que els «estàndards en els exàmens per a obtindre el C1 en Valencià són excessius per a algú que no siga valencià parlant» pel que reclamem més cursos de l'idioma per als aspirants a professor. Lamentem que si el «suspens al final no és correcte es prive a aquestes persones de poder presentar-se a les oposicions». No obstant això, admetem que com aquesta revisió d'urgència no està establida en aquest tipus de proves prèvies a l'oposició la conselleria no té obligació de realitzar-la.
UGT té previst demanar per a pròximes convocatòries que l'aspirant puga continuar amb el procés, «condicionadament», quan suspenga alguna de les proves prèvies a una oposició precisament per a evitar situacions com la que s'ha produït ara.